Tegnap volt pár üres órám…

baltha_s… ezért hosszabb ideje először ismét az én kedves hobbim felé fordultam. Úgy terveztem, hogy lefotózok pár zubbonyt,aztán elszórakozom a kivágásokkal, létrehozok néhány csodálatos képet. Egy Horthy-kori vívómesteri zubbonnyal kezdtem, de valamiért semmi szín alatt nem akart lila lenni a fotókon a hajtóka, a szobában bármilyen beállítással próbálkozva is inkább valamilyen vörös árnyalatot mutatott, mint lilát. Kicsit elveszítve a lelkesedésemet, levettem a vívómestert, helyette egy másik, már ismert és korábban is fotózott darabot tettem fel a bábura, dr. Balthazár Géza hadbíró őrnagy egyenruháját.

Elkezdtem a zubbonnyal. De milyen jól nézne ki a zubbony egy nadrággal, gondoltam magamban, így egy tiszti nadrágot is feladtam a zubbony alá. Szép, szép, de nem az igazi. Pár fotó után jött az ötlet, hogy lehetne egy babmérő is a képen. Mivel megfelelő pozícióban nem tudtam rögzíteni, így csak a nyakra tettem, hogy majd kivágom és beillesztem a végső képre. Így is lett. Aztán újabb gondolat – a kard a kardkötővel és a bojttal, ami szintén ne hiányozzon már a képről, ha egyszer rendelkezésre áll. Zubbony le, nadrág igazít, kardkötő felövez, kard és bojtja a helyükre. Így készült el végül a kép.

Pontosabban két kép, mert a sapka és a többi két képről van összeillesztve.

Ez pedig a végeredmény:

dr. Balthazár Géza hadbíró őrnagy egyenruhája

dr. Balthazár Géza hadbíró őrnagy egyenruhája

Természetesen most is elmaradt valami: kitüntetéseket nem raktam a zubbonyra, pedig azokkal lett volna az igazi az ábrázolás. Talán legközelebb.

Vélemény, hozzászólás?

